• Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 223 w Warszawie
  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 223 w Warszawie
  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 223 w Warszawie
  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 223 w Warszawie
  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 223 w Warszawie
  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 223 w Warszawie
  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 223 w Warszawie
  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 223 w Warszawie
  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 223 w Warszawie
  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 223 w Warszawie
  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 223 w Warszawie


                                       

 

   Szkoła Podstawowa  z Oddziałami Integracyjnymi
      nr 223
   im. Partyzantów Ziemi Kieleckiej

LATO W MIEŚCIE

     

Kompetencje na szóstkę Drukuj
Wpisany przez Katarzyna Zielonka   

W tym roku szkolnym klasa VI B wzięła udział w programie “Kompetencje na szóstkę” organizowanym przez Fundację Uniwersytet Dzieci.



                Dzięki programowi uczniowie:

                      

              
             rozwinęli kompetencje społeczne,

             nauczyli się pracy w zespole i dzielić zadaniami,
             rozwinęli umiejętność kreatywnego myślenia i                           samodzielnego rozwiązywania problemów,
             wzięli udział w konkursie,
             mają szansę na udział w kolejnym wartościowym                       programie w nowym roku szkolnym,
             wzięli udział w 5 atrakcyjnych lekcjach o różnorodnej                tematyce


Uczniowie przy pomocy wychowawcy zaplanowali i zrealizowali projekt konkursowy “Noc w szkole” - integracyjny biwak pełen pysznego jedzenia, śmiechu, aktywności integrujących klasę i innych atrakcji.




 
Projekt Christmas Carols 2017 Drukuj
Wpisany przez Katarzyna Zielonka   

CHRISTMAS CAROLS 2017 - Międzynarodowy projekt e-twinning


Czym jest e-twinning?


E-twinning to platforma internetowa umożliwiająca międzynarodową współpracę między nauczycielami i uczniami z Europy i nie tylko!


Uczniowie klasy 6b wzięli udział w projekcie Christmas Carols organizowanym przy użyciu właśnie platformy e-twinning.


Przy użyciu Skype spotkaliśmy się na wideokonferencji z uczniami ze szkół z Hiszpanii i Grecji.


Zaśpiewaliśmy przygotowane przez nas piosenki świąteczne i kolędy w języku polskim i angielskim oraz wysłuchaliśmy piosenek przygotowanych przez uczniów z Hiszpanii i Grecji.


Po zaśpiewaniu mieliśmy też okazję porozmawiać z uczniami i nauczycielami i dowiedzieć się jak wygląda szkoła i życie codzienne w Hiszpanii i Grecji

 
ROZWIJANIE WIEDZY I ZAINTERESOWAŃ Z ZAKRESU FIZYKI Drukuj
Wpisany przez Izabela Czeczko   


Program realizowany we współpracy z Wydziałem Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego

I półrocze roku 2017/2018

    Sobotnie wykłady dla uczniów (dla chętnych uczniów)

Wykłady te mają na celu zainteresowanie młodzieży fizyką poprzez przedstawienie różnorodnych doświadczeń i pokazów. Mogą one też stanowić doskonałe uzupełnienie lekcji szkolnych. Wykłady otwarte prowadzą najlepsi wykładowcy i demonstratorzy Wydziału Fizyki UW.

Data

Dzień tygodnia

Godzina

Temat

Prowadzący

21.10.2017

sobota

10:00-11:30

Promieniowanie elektromagnetyczne wokół nas”

dr hab. Krzysztof Korona

18.11.2017

sobota

10:00-11:30

Cztery żywioły”

mgr Andrzej Gołębiewski


    Pracownia fizyczna dla uczniów


Podczas zajęć uczniowie znajdują się pod opieką nauczyciela, a zajęcia prowadzą pracownicy i doktoranci Wydziału Fizyki. Oferujemy uczniom prowadzenie eksperymentów w naszej pracowni. Uczniowie mogą pracować w zespołach dwuosobowych wykonując zadanie uzgodnione i zaakceptowane przez nauczyciela


Data

Dzień tygodnia

Godzina

Temat

Zespoły

03.11.2017

piątek

12:30-15:00

Zasady dynamiki Newtona”


Wyznaczanie gęstości ciał stałych”


4 zespoły po 2 uczniów)

8 zespoły po 2 uczniów)


01.12.2017

piątek

12:30-15:00

Zasady dynamiki Newtona”


Wyznaczanie gęstości ciał stałych”

Wahadło matematyczne”


4 zespoły po 2 uczniów

4 zespoły po 2 uczniów

4 zespoły po 2 uczniów


Z programu rozwijania wiedzy i zainteresowań z zakresu fizyki w pierwszym półroczu odnotowano 67 osobo- aktywności.

Uczniowie byli zadowoleni z uczestnictwa w wykładach i zajęciach laboratoryjnych. Wysoko ocenili ich atrakcyjność i przydatność do nauki programu fizyki w szkole.


Organizatorzy i opiekunowie:

Iwona Żyła

Iwona Turek

Iwona Pindral

ROZWIJANIE WIEDZY I ZAINTERESOWAŃ Z ZAKRESU FIZYKI

Program realizowany we współpracy z Wydziałem Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego

II półrocze roku 2017/2018

    Wykłady w SP 223 (dla wszystkich uczniów)

Wykłady z fizyki w szkołach poruszają współczesne problemy fizyki, w formie prezentacji multimedialnych, z wykorzystaniem prostych doświadczeń.

Data

Dzień tygodnia

Godzina

Temat

Prowadzący

01.03.2018

czwartek

8:55

Alternatywne źródła energii” - wykład z pokazami


prof. Andrzej Wysmołek

07.03.2018

środa

10:45

Termodynamika - temperatura, ciepło, praca, energia...” - wykład z pokazami 


dr hab. Aneta Drabińska

07.06.2018

czwartek

8:55

Prawo Archimedesa wokól nas” - wykład z pokazami


prof. Andrzej Wysmołek

    Środowe zajęcia dla uczniów zainteresowanych fizyką i ich nauczycieli pt. „Proste i efektowne doświadczenia fizyczne”

(dla 15 zainteresowanych uczniów ze SP 223)

Wykłady te są przeznaczone dla grup szkolnych i mają na celu zainteresowanie młodzieży fizyką poprzez przedstawienie różnorodnych doświadczeń i pokazów. Mogą one też stanowić doskonałe uzupełnienie lekcji szkolnych. Wykłady otwarte prowadzą najlepsi wykładowcy i demonstratorzy Wydziału Fizyki UW.

Data

Dzień tygodnia

Godzina

Temat

Prowadzący

21.03.2018

środa

12:00-13:00

Drgania i fale”

prof. dr hab. Radosław Przeniosło

Każdy z nas zna ruch drgający, bo każdy kiedyś huśtał się na huśtawce albo przyglądał się staremu zegarowi z wahadłem. W przyrodzie i w technice jest bardzo wiele przykładów ruchu drgającego. Niektóre z nich są łatwe do zaobserwowania (np. huśtawka), ale inne, jak np. drgania elektryczne w obwodach radia i telewizji, albo drgania atomów w wibrującym pręcie trudno zobaczyć. Dzięki drganiom działają wszystkie instrumenty muzyczne. Drgający przedmiot jak np. struna w skrzypcach przekazuje drgania cząsteczkom powietrza i tak powstają fale dźwiękowe.

Fale to są drgania, które rozchodzą się w przestrzeni. Istnieją fale mechaniczne do których należą m. in. fale dźwiękowe, fale na wodzie i fale sejsmiczne. Innym rodzajem fal są fale elektromagnetyczne, do których należą m.in. fale radiowe, podczerwień, i światło widzialne. Najbardziej spektakularne zjawiska falowe to dyfrakcja (gdy fala napotyka na przeszkody) oraz interferencja (gdy kilka fal nakłada się na siebie). Zachęcamy Was do oglądania drgań i fal w waszym otoczeniu. Spróbujcie je opisać, a może nawet zrobić im zdjęcia aparatem cyfrowym – i przysłać je nam!

25.04.2018

środa

12:00-13:00

Światło”

dr Michał Karpiński

Treść wykładu zostanie podana przez prowadzącego w późniejszym terminie.

    Sobotnie wykłady dla uczniów (dla chętnych uczniów)

Wykłady te mają na celu zainteresowanie młodzieży fizyką poprzez przedstawienie różnorodnych doświadczeń i pokazów. Mogą one też stanowić doskonałe uzupełnienie lekcji szkolnych. Wykłady otwarte prowadzą najlepsi wykładowcy i demonstratorzy Wydziału Fizyki UW.

Data

Dzień tygodnia

Godzina

Temat

Prowadzący

24.03.2018

sobota

12:00-13:30

Mechaniczna przyroda”

dr Krzysztof Karpierz

Wykład będzie poświęcony pokazaniu gdzie w otoczeniu przyrodniczym spotykamy zagadnienia mechaniczne. Omówimy i pokażemy różne aspekty szkolnych zasad dynamiki, ale przedstawione inaczej niż na lekcjach. Wytłumaczymy czy tarcie jest nam potrzebne i jak wyglądałby świat bez tarcia. Zajmiemy się również opisem i zrozumieniem różnego rodzaju ruchów – od ruchu mrówki po ruchy planet. Wykład ilustrowany jest pokazami.

21.04.2018

sobota

12:00-13:30

Prawo Archimedesa wokół nas”

prof. dr hab. Andrzej Wysmołek

Mogłoby się wydawać, że o prawach fizycznych odkrytych w starożytności nie warto rozmawiać, bo pewnie straciły już swoją wartość. To stwierdzenie w żadnej mierze nie dotyczy prawa Archimedesa, które nie zestarzało się ani trochę. Wchodząc do basenu z wodą, jeziora, czy rzeki, każdy z nas łatwo stwierdzi, że działa na niego siła wyporu skierowana przeciwnie do siły ciężkości, dzięki której możemy pływać, nie opadając od razu na dno. To dzięki niej możemy pływać na statkach i łódkach po wodzie. Co trzeba wiedzieć konstruując łódkę czy statek? Trzeba wiedzieć, że wartość siły wyporu jest równa ciężarowi cieczy wypartej, przez zanurzony w niej obiekt. Pokażemy to na wykładzie przy użyciu prostych przyrządów.

Czy zdajecie sobie sprawę z tego, że siła wyporu działa również na nas w powietrzu? Pewnie większość z Was odpowie, że oczywiście tak – przecież dlatego balony unoszą się do góry i to zarówno te napompowane helem, jak i te na gorące powietrze. Wykonamy doświadczenia, które to potwierdzą.

Na wykładzie przekonacie się, że gdy ciecz umieścimy w warunkach nieważkości to siła wyporu zniknie! Nie będziemy w tym celu udawać się na orbitę okołoziemską, ale wykonamy odpowiednie doświadczenie w sali wykładowej.

Podczas zajęć zastanowimy się dlaczego podczas słonecznego dnia chłodna bryza wieje od morza, a wieczorem kierunek wiatru się zmienia. To tylko niektóre z zagadnień związanych z prawem Archimedesa, które poruszymy na zajęciach. Jeśli chcecie dowiedzieć sie więcej przyjdźcie na zajęcia!

26.05.2018

sobota

12:00-13:30

Zabawy z fizyką”

mgr Andrzej Gołębiewski

Kto z nas nie lubi zabawek? To pytanie czysto retoryczne. Zabawki cieszą zarówno dzieci jak i osoby starsze.
Z wiekiem dobieramy sobie zabawki coraz bardziej skomplikowane.

W człowieku drzemią odwieczne pytania: co jest w środku i jak to działa? Na pierwsze pytanie odpowiedź jest prosta: wystarczy urządzenie rozebrać. Kończy się to jednak najczęściej jego trwałym uszkodzeniem.
Aby zrozumieć zasady działania urządzeń należy znać przynajmniej podstawowe prawa fizyki. Konstruktorzy nowoczesnych zabawek i gadżetów muszą mieć rozległą wiedzę z zakresu mechaniki, optyki, elektroniki.

Prezentowane zabawki i doświadczenia powinny zainspirować Was do szukania odpowiedzi na pytania
jak działają przedmioty w otaczającym nas świecie.


    Pracownia fizyczna dla uczniów (więcej informacji po zapisach, 12 lutego)


Podczas zajęć uczniowie znajdują się pod opieką nauczyciela, a zajęcia prowadzą pracownicy i doktoranci Wydziału Fizyki. Oferujemy uczniom prowadzenie eksperymentów w naszej pracowni. Uczniowie mogą pracować w zespołach dwuosobowych wykonując zadanie uzgodnione i zaakceptowane przez nauczyciela

Zainteresowanych uczniów odsyłamy na stronę: http://www.fuw.edu.pl/wo/, gdzie istnieje możliwość skorzystania z indywidualnych form zajęć.

Organizatorzy i opiekunowie:

Iwona Turek

Iwona Pindral

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 10